SNN-akademiet: Vega

13 Juni klokka 0900 møter vi opp på flyplassen i Bodø for en tur til Vega for å ha treninger og trenerforum sammen med store og små i Vega IL.

Annonse:

Med meg på denne turen var jeg så heldig å få med meg Jan Erik og Runar, det var veldig og ta med meg gode venner på tur.

Vi tar flyet til Brønnøysund og taxi til hotellet for å legge fra oss noe bagasje og der blir vi hentet av Kjell Arne Nielsen. KJ er en mann som passet på oss hele dagen, kjørte oss til ferga, tok bilen med over til Vega, kjørte oss til fotballbanen på Gladstad.

Han ble spurt av noen unger om han var vår manager og det var han denne dagen J Tusen takk Kjell Arne.

Vel framme på fotballbanen blir vi møtt av mange voksne som ønsket oss velkommen og lykke til.

Skyene som var på himmelen tidligere på dagen, was gone.

Sol, fotballbane, gode venner, blide voksne, spente unger og noen fine timer foran oss.

Den første økta ble gjennomført med 6-9 klassene og de var veldig flinke, lyttet og gjorde sitt beste.

Det ble føringer, jobbing med persepsjon (se seg rundt) skuddtrening og spill at the end.

Etter 90 min med 6-9 klassene, kom 4-5 klasse ungene på banen for en økt med de rutinerte guttene fra Bodø/Glimt.

Vi hadde en litt annen økt med de yngre, der ble det føringer og litt jobbing med persepsjon.

Også gikk vi ganske kjapt over til en turnering, der vi laget 4 lag og spilte kamper resten av treningen.

Tror det var Real Madrid son vant til slutt og det var vel fortjent.

Etter treningen ble det tid til litt snakk og selfies, som vi eldre herrene fra Bodø satte stor pris på. Å få være tilbake i rampelyset for 15 min var nydelig.

KJ tok oss så videre til en matbit sammen med Kim Roger, en salat ble spist in a hurry. Because we had to reach a meeting 18.30.

Trenerforum ble gjennomført på klubbhuset og tror dere ikke det ventet en kake til meg. For jeg fylte 45 år denne flotte sommerdag på Vega.

Litt kake ble skjøvet ned i magen også hadde vi 2 timer med faglig prat.

Etter forumet tok vi farvel med våre nye venner fra Vega og KJ kjørte oss til ferga, om bord på ferga satt vi alle litt trøtte men glade for en flott dag.

Ankomst Brønnøysund og rett på hotellet, der vi raskt fant sengen og vi sovnet fort.

Det koster å være kar i så mange timer sammen med så flott ungdom.

Takk til Vega IL som tok imot oss, takk til Vega Sjøfarm som er med i Laks.no.

Nå blir det noen uker med sommerfri fra reisingen i Norland, men håper og tror at høsten vil bringe oss i Bodø/Glimt til nye steder.

Ha en flott sommer alle sammmen også ses vi til høsten.