Supportere på kamp.

Felles uttalelse

FK Bodø/Glimt og J-feltet (supporterklubben) har sammen kommet til enighet.

Annonse:

I løpet av sesongen 2019 har vi erfart noen negative og uønskede hendelser blant supporterne på FK Bodø/Glimts kamper. Styret i FK Bodø/Glimt og styret i supporterklubben ser særlig alvorlig på de episodene som oppstod under hjemmekampen mot Tromsø søndag 29. september, hvor det blant enkelte supportere ble brukt ulovlig pyro på en særs skremmende og farlig måte for supportere, publikum, banepersonell og ballgutter. I tillegg kom det også rasistiske utrop mot spillere på motstanderlaget.

FK Bodø/Glimt og styret i J-feltet tar sterk avstand fra all bruk av ulovlig pyro og rasistisk adferd i forbindelse FK Bodø/Glimts kamper, og vil tilkjennegi at både supporterklubben og FK Bodø/Glimt har et felles ansvar for at tilsvarende uønskede og ulovlige handlinger ikke skjer for fremtiden.

FK Bodø/Glimt og supporterklubben (J-feltet) vil sammen arbeide målrettet med å skape trygge og gode arrangementer på Aspmyra, med bakgrunn i de felles Samarbeids- og sikkerhetsbestemmelser (klikk for å lese), som nå er utviklet og vedtatt av begge styrene.

Annonse fra Eliteserien: