_DSC4288

Vellykket Fanzone+ før RBK-kampen

I forkant av Bodø/Glimts 3-2 seier over Rosenborg 13. mai ble det arrangert Fanzone+ utenfor Aspmyra, og både oppspillet før kampen og selve kampen ble en stor suksess!

Annonse:

Fanzone+ er et prosjekt som Norsk Toppfotball har sammen med klubbene med for å skape blest og god stemning i forkant av OBOS-liga og Eliteseriekamper. I tillegg til lokale samarbeidspartnere, er også flere av de sentrale partnerne som TV2, Altibox/Signal, Norsk Tipping og Coop med på å skape fart og spenning før kamp!

DJI_0001-HDR.jpg
Et oversiktsbilde av Fanzone+ i 2022. Mange samarbeidspartnere stiller opp under Fanzone for å lage flotte rammer før kamp. Foto: Kent Even Grundstad

Før kampen mot Rosenborg tidligere i mai okkuperte Fanzone+ store deler av parkeringsplassen mellom BYEN-tribunen og SNN-tribunen. Her kom maskotene Bjørnis, Løvis og vår egen Putte og hilste på store og små. Det var for dagen satt opp en stor scene der både gamle og nåværende helter ble intervjuet. I tillegg dro konferansier Ole Kristian Bodøgaard i gang noen velkjente Glimt-låter for å gire opp til kamp. Alt i alt ble både oppmøtet og stemningen over all forventning!

- Det ble en stor suksess. Det estimeres at det var opp mot 4000 mennesker innom Fanzone+ og det tilsvarer rett under halve kapasiteten på stadion. Det er helt vanvittig å få så mange mennesker innom for å skape en flott ramme rundt en så viktig kamp, sier Markus Fodstad – markeds og salgsmedarbeider i Glimt.

Link til saken før kampen: https://www.glimt.no/nyheter/folkefest-for-kampen-pa-lordag--viktig-info-om-barne-vip

_DSC0812.jpg
Norges råeste maskot, Putte, koste seg i det gode Bodø-været som var under Fanzone+. Foto: Kent Even Grundstad

Avhengig av gode samarbeidspartnere

Av partnere som hadde stands hadde TV2 et Gaming-telt, Coop delte ut gratis krone-is, Quality Hotel Ramsalt hadde lykkehjul, Peppes Pizza stod for matservering, Salten Aqua hadde diverse aktiviteter som lakseløp, og Sparebank 1 Nord-Norge gikk rundt og delte ut saft. Ved siden av Fanzone-området hadde Bådin et lite område der det ble servert ØL. I tillegg hjalp IRIS til med avfallshåndtering, mens Ramirent sikret at alle stands hadde tilgang på strøm. Glimt-teltet var også selvsagt på plass så alle kunne kjøpe seg noe gult merch før kampen. Alt i alt var veldig mange med på å bidra til å skape god stemning for både store og små!

- Et slikt arrangement er ikke lett å få til uten rause samarbeidspartnere. Så all honnør til alle som stilte opp slik at dette arrangementet ble en realitet, sier Fodstad.

Dersom du var på Fanzone+ i forbindelse med Rosenborg-kampen og fikk mersmak så finner du billetter til Glimts neste kamper på www.glimt.no/billetter. Neste hjemmekamp er mot HamKam, søndag 11. juni! 

_DSC0146_1 (1).jpg
Et fullsatt Aspmyra så Glimt ro i land en 3-2 seier mot Rosenborg på Fanzone-dagen 13. mai. Foto: Kent Even Grundstad

 

Annonse fra Eliteserien: