Vil du jobbe med Nord-Norges sterkeste merkevare?

Da er dette en helt unik mulighet! Bodø/Glimt er tilbake i Eliteserien, og satser offensivt også utenfor banen. Nå jakter klubben et digitalt hode som skal være med å løfte Glimt i kommunikasjonsarbeidet.

Annonse:

Glimt har lagt bak seg en sesong det lukter svidd av. Ambisjonene om å rykke tilbake opp i Eliteserien er nådd med klar margin. Nå ønsker klubben å ta også det utenomsportslige opp på et nytt nivå, og sørge for at Glimt blir enda bedre på å styrke engasjementet og oppslutningen rundt klubben.

SØK PÅ STILLINGEN HER

Som et ledd i denne satsingen, opprettet Glimt for ett år siden en helt ny stilling som har hatt hovedfokus på digitale medier. Klubben har tatt store steg, og bygget seg en solid fanskare på nett. Nå forlater Niklas Aune Johnsen klubben, og Bodø/Glimt lyser ut stillingen, som nå har fått tittelen Markedsansvarlig for digitale medier. Som arbeidsoppgaver nevnes både utvikling av en markeds- og kommunikasjonsplan, redaktøransvar for klubbens nettside og kontoer i sosiale medier, ideutvikling og produksjon av innhold til Glimts kanaler (video, foto, tekst) Videre er annonsering og nyhetsbrev nevnt i utlysningsteksten.

Sjelden sjanse

Leder for marked og kommunikasjon i Bodø/Glimt, Jannike Ramsvik, ser dette som en unik mulighet for den rette personen.

 - Dette er en sjelden sjanse til å få jobbe med Nord-Norges sterkeste merkevare. For den rette vil man kunne briljere på mange områder fra strategisk arbeid til veldig operativ utførelse. Du får et tett eierskap til jobben du gjør, sier hun.

Det hun ser etter, er først og fremst en historieforteller.

- Vi jakter en person med nese for gode vinklinger, en god penn og kreative evner.. Vi ser etter deg som klarer å løfte blikket litt over det rent sportslige, og som evner å se historiene som ligger bak. Med andre ord trenger du ikke være fotballidiot for å søke, men en viss interesse for fotball er ikke akkurat en ulempe, sier Ramsvik (som selv erklærte at hun kunne lite om fotball før hun startet jobben som Leder marked og kommunikasjon i september...)

Inspireres av samarbeidspartnere

Eksterne samarbeidspartnere er svært viktige for at en klubb som Glimt skal ha mulighet til å hevde seg i toppen av norsk fotball. Derfor ønsker Glimt å bli enda bedre på å fremme disse.

- Vi er midt i arbeidet med å lage både markeds- og kommunikasjonsstrategier. Våre partnere er med på å inspirere oss til å tenke nytt på mange måter. Jeg kan love vår nye ansatte at vedkomne skal få jobbe på mange flater.

Glimt er offensive både på og utenfor banen. Nå skal stadion utbedres med hjelp av gode samarbeidspartnere. Kontorlokalene skal utbedres og sportsbarkonseptet skal videreutvikles. Da er også tiden inne for å gjøre et ytterligere løft på kommunikasjon.

Vi vil skape mer engasjement også ut over kjernefansen. Vi skal bygge videre på profilen vår, drive omdømmebygging i sterkere grad, og forhåpentligvis rekruttere enda flere supportere. Vi håper å høre fra både nyutdannede og de mer etablerte til denne stillingen. Det kreves naturlig nok en viss bakgrunn for å kunne produsere innhold, og du må kunne tenke kommersielt. Du blir Glimt sin stemme utad, og får være med på en spennende reise opp i Eliteserien, sier Ramsvik.

Annonse fra Eliteserien:
Publisert: 03.11.2017, oppdatert: 06.11.2017
Skrevet av: Jan Eskild Severinsen