Topp 3 attraktive sponsorobjekt

Bodø/Glimt topp 3 blant Norges mest attraktive sponsorobjekt.

Annonse:

Den 6. november 2025 ble Sponsor Insight-konferansen arrangert for fjerde gang på Ullevaal Stadion. I den anledning ble rapporten «Det norske sponsor- og eventmarkedet 2025» lansert. Rapporten kårer blant annet Norges mest attraktive sponsorobjekter, basert på svar fra 108 norske markeds- og sponsorsjefer som står bak plasseringene.

Bodø/Glimt har de siste årene etablert seg som en markant merkevare i norsk og europeisk fotball, og klubben endte denne gangen på en imponerende tredjeplass i kåringen av Norges mest attraktive sponsorobjekter i kategorien idrett. Kun Eliteserien og Norges fotballforbund var mer attraktive ifølge kåringen. 

– Det er utrolig artig at det vi gjør blir lagt merke til blant landets markeds- og sponsorsjefer, og vi er stolte av å nå høyt opp i denne kåringen. Vi har klart å befeste oss som en skandinavisk toppklubb på banen, og har ambisjoner om å bygge merkevaren vår også utenfor landegrensene kommersielt, sier Tom Steffensen, leder for marked og salg i Bodø/Glimt.

– Et attraktivt objekt

Daglig leder i Sponsor Insight, Vegard Arntsen, mener Bodø/Glimt har skapt noe helt spesielt i norsk idrettssammenheng. 

– Den prestasjonskulturen som er bygget har blitt viden kjent og man merker at det ikke bare er Bodøværinger som unner dem suksessen, men at hele Norge heier på dem ute i Europa, sier Arntsen.

– Det er svært sjelden at klubber og foreninger med nokså lokal forankring er så attraktivt på nasjonalt plan. De sterke prestasjonene i Europa har gjort dem til et attraktivt objekt, spesielt for selskaper som vil assosieres med underdog-historier og nordnorsk kraft, fortsetter han. 

Inviterer nye samarbeidspartnere

Inn mot 2026 har Bodø/Glimt fortsatt noen ledige flater for aktører som ønsker å bygge sin merkevare sammen med og gjennom klubben.

Bodø/Glimt jobber med å få bygget den råeste opplevelsesarenaen, som skal stå klar til spill i 2027. Her ønsker klubben å få med seg langsiktige partnere som kan sette sitt tydelige preg på arenaen sammen med Bodø/Glimt. Noen konsepter er allerede lansert, og flere vil komme. 

– Blant annet sørger grunnleggerne av arenaen for at den mest eksklusive losjen i vår nye arena tilfaller Nordlandssykehuset, med hovedfokus på barn som enten er syke selv eller pårørende. Mange bedrifter har koblet seg på for å få realisert arenaen, og vi håper at enda flere blir med oss på laget også i vår nye historie, sier Steffensen, som oppfordrer selskaper til å ta kontakt for å se hva slags spor man kan sette sammen med Glimt.


 

Annonse fra Eliteserien: