Nå er denne historie

Billettlukene utenfor Aspmyra har stått der, gjennom vind og vær i flere tiår. Nå får Glimt splitter nye billettluker.

Som en del av Glimts store oppussingprosjekt for å gjøre stadion rustet og klar for Eliteserien hadde klubben et stort ønske om å få på plass noen nye og moderne billettboder utenfor stadion. Nå har det ønsket fått bein å gå på etter fantastiske bidrag fra næringslivet og flittige skoleelever i byen. 

Coop Nordland har bestemt seg for å bli en av våre mange opprykkskamerater og vil spandere de nye billettlukene på klubben. 

- Nye billettluker var noe vi virkelig ønsket å få på plass. Takket være dette rause bidraget fra Coop Nordland får vi det nå til. Vi er veldig takknemlige for det, sier leder marked og kommunikasjon i Bodø/Glimt, Jannike Ramsvik. 

HR-sjef i Coop Nordland er også fornøyd med å kunne bidra for byens stolte fotballklubb. 

- Coop Nordland er stolt sponsor av Bodø/Glimt og vi er veldig glad for å kunne bidra på denne dugnaden som gjør at tilbakekomsten til Glimt får de beste rammebetingelsene. Det blir veldig bra å få på plass nye billettluker, sier hun. 

- En ny verden

Moen er ikke i tvil om at det er på tide at Glimt får seg nye billettluker. 

- Dette blir en helt ny verden for publikum. Det er ikke noe tvil om at det er viktig at Glimt også har det bra i omgivelsene utenfor banen. Det ser fantastisk ut så langt, sier hun. 

Moen er også glad for at det er ungdom som nå slår løs med hammer og spiker for å få de nye bodene klare til seriestart. 

- Vi i Coop Nordland har i flere år sponset alle under 16 år gratis inn på Glimts hjemmekamper. Det er artig at det er så mange som er med på denne dugnaden og ikke minst at Bodø VGS kan stille med mannskap til å få billettlukene bygget, sier Moen. 

Artikkelen fortsetter under bildet

_MG_8906

"Soppen": Slik så den gamle billettboden ut etter flere tiår i vær og vind. Foto: Niklas Aune Johnsen

Det trengtes nye boder

Billettbodene som sto utenfor stadion tidligere hadde sett sine beste dager. Over tretti år i bodøværet gjør sitt. 

Annonse:

- Vi så tidlig at billettlukene var noe vi måtte prioritere å få oppgradert. "Soppen" som vi kaller den gamle boden gjør ikke lenger nytten og den ser heller ikke bra ut. Med nye, moderne billettluker vil det både se finere ut og være mye mer effektivt på kampdag. Vi gleder oss til å ta de i bruk, sier Ramsvik. 

De nye og finere billettlukene er tegnet av Sara Ezeta i Caza Conzult AS, som ønsket å bidra for Bodø/Glimt i oppussingsaksjonen. 

- Vi hadde lyst til å bidra til at billettbodene fikk et moderne uttrykk. Siden Glimt ikke hadde noe budsjett på billettbodene bestemte vi oss for å hjelpe til kostnadsfritt, sier Ezeta. 

Ramsvik er glad for bidraget. 

- Hun har tegnet noen riktig fine billettboder som vi gleder oss til å se ferdige. De har et moderne preg, er rene og fine og veldig funksjonelle for oss. Vi er glade og takknemlige for at Sara Ezeta og Caza Conzult kunne ta på seg dette oppdraget og spandere tegninger på oss. Vi er så heldige som har så mange gavmilde og dyktige folk rundt oss, sier Ramsvik. 

Se video av byggeprosessen nedenfor. Artikkelen fortsetter under videoen. 


Bruker skoletiden

Når både midler og tegninger var på plass handlet det bare om å få bygget billettbodene, og det oppdraget tok byggteknikkelevene ved Bodø VGS på seg. Nå hamres, sages, spikkes, sages, limes og bankes det til den store gullmedaljen i snekkerlokalene på Bodø VGS. 

- Dette er en perfekt løsning! Vi får billettluker av høy kvalitet, mens de får øvet og jobbet med noe de liker. Vi er veldig glade for at elevene har tatt på seg dette oppdraget og at de kan bruke skoletiden på å ferdigstille billettlukene våre, sier Ramsvik. 

Håkon Nydal er elev ved Bodø VGS og går nå andreåret på byggteknikk-linjen. Han er storfornøyd med at de får lov til å bidra for Bodø/Glimt. 

- Dette er en vinn-vinn-situasjon. Bodø/Glimt får nye, fine billettluker, sponsorer får lov til å profilere seg og vi får praktisk erfaring. Den type erfaring er gull verdt, sier han og legger til:

- Vi lærer hvordan det er å arbeide. Vi har prosjektert dette fra starten av og har både lært å sette inn vinduer, tegne og gjøre ting fra "scratch". Det er veldig artig og veldig lærerikt, slår han fast. 

Moen fra Coop Nordland stemmer i. 

- Det er gøy at barn- og unge kan bidra til at vi får det fint rundt oss på Aspmyra. Det er barn og unge vi satser på; vi vil ha flest mulig barn og unge med! avslutter hun. 

Skjermbilde 2018-01-23 kl. 12.09.20
Nye og moderne: Slik ser de nye billettlukene på Aspmyra ut. Caza Conzult AS har tegnet de.
Annonse fra Eliteserien: